La meva afició per
la música crec que naix a partir dels inicis dels anys 90, amb 13 o 14 anys. A
setè o vuitè d’EGB traficàvem amb cassets gravats que ens passàvem entre els
companys de classe i fèiem recopilatoris del que sentíem a la ràdio. No hi
havia molt de criteri, escoltàvem de tot, però a poc a poc i a base
d’empassar-nos qualsevol cosa, cadascú va anar modelant els seus gustos
musicals.
Jo vaig tenir la
sort de tenir per veïns uns grans melòmans i posteriors professionals del món
de la música (els Germans Saltor). Recordo els caps de setmana intercanviar
cassets i dics entre la colla que formàvem el veïnat del carrer Sant Salvador.
Hi havia discs de Transvision Vamp, d’Heroes del Silencio, de Europe, de Pink
Floyd, de Joe Cocker la discografia dels pares (Dylan, Elvis, Llach, Raimon,
Serrat, Moustaky...) i alguns d’altres que no m’atreveixo a citar. Entre
aquells intercanvis musicals es va colar una banda anglesa anomenada Dire
Straits. Em vaig enganxar. Vaig gravar-me tots els cassets possibles, vaig
comprar-me llibres per poder llegir les lletres, vaig comprar-me CD pirates a
la Fira del disc i al rebost de Revòlver al carrer Tallers i em vaig penjar
algun pòster d’en Knopfler, amb la cinta vermella al cap i la Fender roja a les
mans, a la paret de l’habitació. El 1991 els Dire Straits publicaven el seu
darrer treball (On every street) i a l’octubre del 1992 tocaven al Palau Sant
Jordi de Barcelona. Aquest va ser el meu primer concert d’una banda
internacional! Tenia 15 anys.
Des d’aleshores he seguit
la trajectòria irregular d’en Knopfler i he escoltat sovint els discs dels Dire
Straits, sobretot el Dire Straits (78), el Communiqué (79) i el Making Movies
(80). Aquest mes de març el músic de Glasgow ha tret el seu darrer àlbum en
solitari, el vuitè, que porta per nom Tracker i al meu parer, després d’un bon
Privateering, ha punxat de nou.
En Knopfler es
deixa portar més pel folk que pel blues i al mi m’agrada més el so proper al
blues. El folk escocès d’en Knopfler em cansa, se’m fa repetitiu i avorrit i la
veu ja cascada del de Glasgow crec que té més joc acostant-se al blues que no
pas al folk. De fet la cançó que tanca el disc, Wherever I go, és de les poques
que sona bastant bé perquè l’acompanya a les veus la Ruth Moody.
Així el disc, de 11
peces (15 en l’edició Deluxe) passa lentament, sense cap guitarra enèrgica i
amb una secció de vents protagonista que a mi em sobra. Tant sols Beryl, el
single del disc, aguanta prou bé el tipus. Ritme i guitarres. Per això ha estat
el single, no hi havia moltes més opcions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada