En Knopfler al Poble Espanyol. Foto : Marta Becerra (ABC) |
A les 22:05 (ja
sense pluja) trepitjaven l’escenari del Poble Espanyol una gran banda: Guy
Fletcher, ex-Dire Straits, al teclat, Richard Bennett a la guitarra, Jim Cox al
piano, Mike McGoldrick a la flauta, John
McCusker al violí, Glenn Worf al baix, Ian Thomas a la bateria i en Nigel
Hitchcock al saxo. L’últim en aparèixer per darrere les cortines que decoraven austerament
l’escenari va ser, guitarra en mà i caminant pausadament, en Mark Knopfler.
Broken bones, del disc Tracker, va sonar perfectament.
La setmana prèvia
al concert maleïa el Poble Espanyol. Pensava que no era l’indret adequat per a
un concert del Knopfler, avesat últimament a transitar per sons més propers al
blues i al folk que no pas al rock elèctric de l’època dels Dire Straits. Jo
somiava amb un concert de format mitjà. Un Auditori o un teatre, com sol fer en
Van Morrison. El Poble Espanyol el veia immens i estava predisposat a avorrir-me
tot escoltant la flauta folk de la banda perdent-se entre les falses parets de
la plaça d’Àvila. El ple absolut (sold out) a 60 euros l’entrada m’explicava
meridianament per què el de Glasgow segueix tocant en llocs grans. Tot i tenir
un perfil públic baix, en Knopfler segueix convocant masses.
I com en Knopfler
és un gat vell i agraït, sap perfectament el que la gent espera i quin tipus de
concert s’ha de fer en un espai gran. Va reduir a la mínima expressió el folk i
les guitarres van sonar potents durant més de dues hores. Tant sols uns arranjaments
excessivament llargs de Marbletown se’m van fer pesats. La resta, rock,
guitarres i una bona dosi de nostàlgia recuperant més peces de les esperades de
l’època dels Dire Straits.
L’excusa d’aquesta
gira ha estat la publicació del disc Tracker, un disc tranquil a cavall del
folk i el blues. No sé que en deu pensar en Knopfler del disc, però escoltant
el set list del concert, moltes ganes de defensar-lo no en té. Tant sols van
sonar tres peces (Broken Bones, Skydiver i Laughs and jokes and drinks and smokes
) i el single Beryl, una cançó notable, no hi era. Durant la primera part del
concert van sonar les tres peces del Tracker, dues del Privateering (l’elèctrica
Corned Beef City i la que dona nom al disc) i Hill farmer’s blues del ja llunyà
(i preciós) The Ragpicker's Dream. Després va encadenar Your latest Trick i
Romeo and Juliet tal i com està en el directe On the night i va acabar aquesta
primera part amb la majúscula Sultans of swing. Després d’una hora de concert
el públic estava completament entregat.
La segona part del
concert va començar amb una llarga presentació de la banda al ritme de
Postcards from Paraguay del disc Shangri-la i va continuar amb Marbletown del
The Ragpicker‘s Dreams, una cançó de poc més de 3 minuts que va allargar,
excessivament, fins als gairebé 12 minuts. Després, una potent i elèctrica Speedway
at Nazareth, del disc Sailing to Philadelphia, va obrir les portes a la traca
final protagonitzada pels èxits dels Dire Straits: la èpica i preciosa
Telegraph Road, Brothers in arms, una versió interessant de So far away i com
no, per acabar, Going Home.
Dos hores i quart
de concert elèctric, potent i ben treballat. Tot i la remullada prèvia, el show
va superar les meves expectatives.
En Guy Flecher i en Richard Bennett han escrit un diari d'aquesta gira Europea que finalitzava a Barcelona. Al setembre comencen la gira americana. Podeu llegir les cròniques clicant als links.
Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!
ResponEliminaAn Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như địa chỉ bán máy đưa võng ở đâu uy tín.