divendres, 6 d’octubre del 2006

El llibre i el disc del mes

Com vaig a treballar amb els FGC i cada quinze dies viatjo a València per motius d’amor, tinc temps per dedicar-me a la lectura i a escoltar música, així que intentaré comentar-vos en quatre línies l’últim llibre que m’he llegit i l’última adquisició musical. El llibre que inaugura aquesta secció és un clam a l’amistat en temps difícils. És La Pesta, d’Albert Camus (1947). És un llibre angoixant, on tota una ciutat (Oran, Argèlia) es veu aïllada degut a la pesta. La història està narrada en primera persona pel metge municipal, testimoni de l’agonia dels malalts i de la por dels sans. Narra l’amistat d’un grup d’amics on cadascú, des de posicions diferents, afronta la pesta amb la major de les dignitats possibles. Una metàfora de la segona guerra mundial? Un llibre de lectura recomanable, tot i que personalment, de Camus, em va agradar més l’Estrany. I quina és l’última adquisició musical? Modern Times, de Bob Dylan (2006). Diuen que quan un es fa gran, perd les vergonyes i es deixa anar. I quan un es deixa anar, les coses surten espontànies i naturals. A en Bob Dylan li ha passat alguna cosa des de que a mitjans dels noranta va patir una greu malaltia. Va superar-la, va agafar la guitarra i en 9 anys, ha firmat els tres millors àlbums des de finals de la dècada dels setanta. El darrer, Modern Times, un disc perfecte per sentir-lo i relaxar-se, per gaudir dels sons austers i transportar-se a aquells temps en que els discs es gravaven tots d’una tirada, amb la banda tocant a la vegada.

1 comentari:

eloi ha dit...

Hola Xesco!, jo vaig llegir "La Pesta" el curs passat, per descansar després dels exàmens, i en vaig quedar realment impactat. Té moltes coses interessants, una d'elles és que té una mena d'estructura concèntrica que reforça la idea que Oran, de fet, és el món. Quan fem la cerveseta pendent ja en parlarem.
Sobre en Bob Dylan... q tal? ja me'l passaràs.
una abraçada
eloi
pd: només deixes fer qmentaris a gent dels "bloggers"?, si vols ho pots modificar, ho sabies?