dimecres, 10 de setembre del 2008

El misteri de l'amor, de Joan Miquel Oliver

Antònia Font ha estat el grup que, musicalment, m’ha impactat més aquests darrers tres anys. Bones lletres, imaginatives, divertides i crítiques, acompanyades d’una música pop intel·ligent. Ara bé, una cosa és escriure cançons i l’altre escriure una novel·la. No és el mateix i a en Joan Miquel Oliver li surt millor escriure cançons que llibres. Per transportar el seu món galàctic i caòtic de les cançons al llibre (El misteri de l'amor), ha optat per no escriure majúscules, no fer servir punts i apart, barrejar-ho tot, perdre el fil de la història.....és un caos de llibre, que de tant en tant té moments brillants però que acabes per llegir-lo transversalment perque vas del tot perdut. I cansa. Crec que l’editorial Empúries ha publicat El misteri de l'amor, d’en Joan Miquel Oliver, perque és el personatge mediàtic cultural del moment i l’hi ha donat igual l’estil, la forma o la qualitat literària. Una pena, però bé, la pasta és la pasta i jo he picat.
.
El misteri de l'amor, d'en Joan Miquel Oliver. Ed. Empúries. Narrativa

2 comentaris:

eloi ha dit...

Ei Francesc!!! un amic meu em va fer conéixer als Antonia Font i la veritat són molt interessants. Justament ha publicat un post sobre l'Oliver:

http://xaloba.blogspot.com/2008/09/jmo.html

xavi ha dit...

Hola,

la veritat és que el meu post deixa molt que desitjar!! simplement dir-te que potser tens raó, però els meus amics i jo creiem que val la pena comprar el llibre encara que no sigui un gran escriptor. M'explico.

Viure de la música és complicat i més si la majoria de concerts que fas són en pobles petits i a Catalunya (mirem el cas dels Pets, on tots surten a la tele i a la radio per sobreviure. Excepte en Càceres que segueix a la fàbrica).
Comprar-li el llibre al JMO serveix per donar-li un coixí econòmic que li permeti grabar el seu nou disc (cosa que està fent) i seguir fent concerts i concertets ell sol o amb AF.

Potser és un motiu estúpid, però a mi em serveix!!