dimarts, 18 de novembre del 2008

Múrcia

Aquesta setmana estic a Múrcia, ciutat llunyana i desconeguda per catalans i de sentiments contradictoris per valencians. I us preguntareu: Què faig per Múrcia? Doncs bé, ens han adjudicat la redacció del Pla Director de la Bicicleta de la ciutat (430.000 habitants) i aquí estic, planificant com la bicicleta pot guanyar presència en aquesta ciutat. El resultat final, al juny del 2009! Així que a partir d’ara i fins a l’estiu de l’any vinent estaré, de tant en tant, per Múrcia. I que faig sol per aquestes terres quan no treballo? Doncs passejo i em començo a conèixer la ciutat. Ahir a la nit, per exemple, passejant vaig descobrir la filmoteca i vaig entrar a veure Gomorra, una pel·lícula sobre la Camorra italiana que no està malament, però tampoc és espectacular. El Padrino ha deixat el llistó molt i molt alt! I una recomanació. Si mai aneu cap al sud, cap Andalusia, i passeu per Múrcia amb una mica de temps, pareu a dinar i a passejar pel centre. Deu ser un dels centres urbans tancats al trànsit més grans de la península. Places i terrasses per parar un tren en un casc antic de carrers i carrerons, molt mediterrani (per l’estructura). Podem deixar els perjudicis a l’entrada de la ciutat, que és prou lletja, per poder gaudir del casc antic, que de veritat, m’ha sorprès.
La fotografia correspon a la plaça de la Catedral, amb l'edifici vell de l'Ajuntament i el modern (de l'arquitecte Rafael Moneo). Una estampa prou trencadora que envolta una plaça amb molta vida.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

A pesar que conec Múrcia, com bé saps vaig estar dos anys per allí, mai no m'havia atrevit a entrar-hi. I si et dic la veritat, preferisc que siga sent així i que. Gràcies per informar de totes formes. Però per a mi, Múrcia seguirà sent una ciutat desconeguda.
Sergi

Oriol Arechavala Roé ha dit...

De fet no tenia intenció d'anar a múrcia, però si no hi ha més remei ara em farà menys mandra!
Has estat a Cartagena?? a mi aquesta si que em crida més l'atenció...
Oriol

Unknown ha dit...

Múrcia és una gran desconeguda per als valencians, és (quasi) inexistent per a catalans, molts catalans no coneixen les especificitats dels valencians, molts valencians tenen (tenim?) molts complexes vers els catalans.... hauria de ser obligatori a l'ensenyament algun tipus d'intercanvi obligatori.... ens aniria a tots molt millor. Aprendríem a apreciar els nostres trets i valuar les dels demés.... HEU D'ANAR A MÚRCIA!!! El centre és encantador, i els arrossos són fabulosos......