dissabte, 4 de febrer del 2012

Old ideas. Leonard Cohen



Tal i com està la situació política i econòmica del país i molt especialment al País Valencià, no m’estranyaria que en pocs mesos algú se’n canses de tot i li tirés una sabata (o alguna cosa més dura) a Rita, a Camps o al Fabra. Jo, veient el que estic veient dia a dia (els periodistes són cecs o busquen les noticies a la wikipedia?) arribo a casa alterat, nerviós i no vull ni pensar que faria si sortint de l’oficina a les vuit del vespre em creues amb algun d’aquests pseudopolítics.
Una de les píldores que he trobat per a relaxar-me (a part de dutxar i donar el sopar a la Neus, que m’ajuda a desconnectar) és la música. I la troballa musical d’aquesta setmana és una aposta segura. El mestre Leonard Cohen ha presentat el seu nou disc d’estudi: Old ideas. El títol no és molt suggeridor, però el poeta canadenc ha fet un bon àlbum. La veu característica d’en Cohen (en alguns moments, per primera vegada, se’l sent vell) acompanyada per una molt bona banda. Alguns crítics diuen que s’acosta al blues. No sé si hi estic d’acord. És en Cohen, lletres murmurades, ritmes tranquils, música per a calmar a les feres. Recomanable.