dissabte, 20 de maig del 2023

El Benicadell pel Regall

Aquest matí m’he escapat a fer, de nou, el Benicadell, però aquesta vegada per la canal del Regall, que no havia fet mai i que tant be me’n parlava el Fermí. Com la meteo semblava que es complicava a partir del migdia, he matinat de valent i a les 7 del matí començava a caminar des del poble de Beniatjar.

Del poble enfilo el camí i després sender fins a les Fontetes i d’aquí a la casa dels guardes forestals. El sender transcorre per un bosc de pins agradable i en poc temps es guanya alçada. De la casa Forestal agafo la pista un tram curt, fins que trobo un desviament a mà esquerra. És una pista formigonada que porta fins a l’observatori forestal de Beniatjar. Jo no hi arribo, i als pocs metres d’agafar la pista i quan la pujada es suavitza, surt a mà dreta un sender (cartell que indica Les Marjaletes). Aquest sender, que es prou clar, transcorre pels peus dels tallats del Benicadell i va perdent alçada per anar  buscar l’inici de la carena del Benicadell (es baixen uns 150 metres). 1 hora – 1 hora 15 minuts des de Beniatjar.

Sender de les Marjaletes

Quan es passa l’inici de la carena s’ha de deixar el sender per començar a enfilar-se pel Regall. Hi ha marques roges que ens marquen el camí, encara que aquests és prou evident. En poc menys de dos kilòmetres passarem dels 650 metres als 1.100 del cim del Benicadell. És qüestió d’anar a poc a poc, agafar un ritme constant i parar a respirar de tant en tant. Així, i fent unes parades curtes en els dos replanells que hi ha abans d’arribar al cim, es fa camí bé. És una pujada espectacular, perquè a la dreta tens tot el mur de la cresta del Benicadell i a l’esquerra, quan el paisatge s’obre, unes vistes esplèndides del Comtat. Un cop s’arriba al coll on també arribar la via normal, només em queden els darrers cinc minuts de carena divertida i aèria per arribar al cim. A les 9:20 feia cim, amb les vistes sempre espectaculars del Benicadell. Matinar té de bo que al cim estàs gairebé sol. He menjat una mica, he begut, h fet les fotos de rigor i cap avall.

Segon tram de la canal del Regall des del primer replanell

Últims metres abans del cim

La baixada l’he fet per la via normal, allargant-me a fer la visita de rigor a la nevera. Un cop a la pista, enlloc d’anar a la dreta cap a les Fontetes, he anat cap a l’esquerra. He fet un quilòmetre de pista aproximadament fins a una bifurcació on sortia un sender cap a les Fontetes, però quan he arribat a un mas abandonat, l’he deixar per agafar un sender que, des de darrera del mas, baixava directament cap a Beniatjar. Poc després de les 11 estava de nou a Beniatjar. He intentat fer-me l’entrepà i la cervesa de rigor, però al bar no acceptaven targeta i el meu banc no té Bizum, així que he agafat el cotxe i a les 12.30 estava a la terrassa de casa gaudint d’un bon entrepà i un cafè amb llet.

Aqui l’enllaç de la ruta al Wikiloc