dimarts, 17 de març del 2009

Ex Libris

Caludi Ptolomeu, fou un geògraf, astrònom, químic i matemàtic, nascut a Toleimada l’any 100 i mort a Alexandria, Egipte, l’any 170. Es considerat com un dels pares de la geografia, doncs a la seva gran obra titulada "Geografia" descriu, amb gran detall, el món conegut de la seva època. Per a poder representar la superfície esfèrica del globus sobre una superfície plana, en Ptolomeu va inventar-se un sistema de projeccions, en que els paral·lels són cercles al voltant del Pol Nord i els meridians línies rectes que convergeixen en el Pol. Amb aquesta tècnica va arribar a descriure el mediterrani i part del món conegut amb un detall excel·lent i els seus mapes van ser copiats, durant anys, pels seus deixebles. Jo associo a Ptolomeu amb la feina de conèixer món, de descriure les ciutats, els paisatges i les persones que conformen el caràcter de cada una de les ciutats, potser d’unir cultures. Pel meu aniversari l'Espe m'ha regalat un Ex-Libris. El dibuix és un dels mapes fets per Ptolomeu. Diuen que un Ex Libris ha de ser com una carta de presentació d’un mateix, ha de ser un dibuix o text amb el qual et sentis identificat. Ptolomeu, a més a més de ser geògraf, era un viatjant i possiblement un enamorat de la mediterrània. I jo també ho sóc, de geògraf, d’enamorat de les dues ribes de la mediterrània i de viatjant.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Doncs d'ex libris jo te'n recomane un però de llibre. El títol és eixe i l'autora Anne Fadiman. És com a mínim curiós de llegir. Ja has tornat de les muntanes pel que veig? clar, volies vore la cremà. Un bessssssssssssssss. Laura.