divendres, 29 de maig del 2009

El barranc del Carrer Ample

El dissabte passat vam fer una bonica excursió al Parc Natural del Port. Amb la intenció d'entrenar una mica per a la marxa de Cap de Rec del dia 13 de juny, el Ferran i jo, acompanyats per l'Espe, l'Oriol i l'Andraina, vam pujar al Port. Vam dormir a casa (a Caro) i l'endemà de bon matí, mentre la resta de l'equip es quedava per casa descansant, el Ferran i jo empreniem la caminada.
De casa (Refugi de Caro) vam seguir el GR-7 fins al refugi de les Clotes (1 hora 30 de caminada). Passat el refugi vam deixar el GR i ens encaminàrem cap a la pista que baixa al Mas de la Franqueta, sota la Punta Serena. Després d'una hora més de caminada arribàrem a l'inici del barranc del carrer Ample. A partir d'aquí, pujada suau però incòmoda pel barranc. Al principi no és molt espectacular, però al final d'un sender, la vall s'obre per tornar a tancar-se de cop, i després d'un revolt, et trobes davant d'un plegament espectacular. L'ambient és una mica "marciano" i per tant és un indret recomanable.
Seguim el barranc amunt fins a sortir a les Rases del Maraco, una carena amb vista a la vall de l'Ebre, on girem a dreta (sudoest) per seguir el GR-7 de retorn al refugi de les Clotes. La volta circular refugi de les Clotes - Barranc - refugi de les Clotes ens ha costat cinc hores i mitja, parant a fer-nos un bocata i gaudint del paisatge. Un cop a les Clotes, una hora i mitja més i de nou a casa. En total, 8 hores i 30 minuts de caminada, un bon entrenament pel dia 13 i unes agulletes el dilluns que no estaven gens malament!
Per cert, al arribar a casa, cerveseta de la bona i fresca!

Arnau Boix i Pla ha dit...

Que bé Xesco! Les teues entrades d'excursions sempre em fan vindre ganes d'eixir a la muntanya, que vaja molt bé al Cap de Rec!!!!

Anònim ha dit...

ei, xesco, sóc l'anna solans, quina gràcia, fa poques setmanes vaig fer aquesta mateixa escursió. De fet ja fa molts anys que faig muntanya..........i és més, de fet fa uns anys que m'he especialitzat en la recontrucció de refugis i allà als ports ja he fet el de les clotes i ara farem una petita ampliació al caro. PEl de les clotes hi vas haver de passar.....
en fi, m'ha fet ilu llegir le s teves històries,
un petonet amb un regust dolç de nostàlgia