Aquesta setmana s’ha celebrat a València la setmana de la mobilitat sostenible i des del punt de vista institucional el més remarcable ha estat la negativa del govern municipal a celebrar el Parking (day) organitzat per Compromís a la plaça de l’Ajuntament.
També han estat per a emmarcar les declaracions del regidor de circulació i transport (no de mobilitat) Alfonso Novo. Aquest ha tret pit en una roda de premsa dient que València és de les ciutats europees amb menys congestió de trànsit i que la ciutat havia registrat un descens del 15% de les intensitats de trànsit en tres anys. Un crak!
Si a la ciutat no es registren congestions és perquè la xarxa viaria està sobredimensionada, penalitzant-se espai urbà per a altres modes de transport (vianant, bicis, carrils bus....) o usos (voreres més amples, parcs...). I si senyor, el trànsit a València (i a totes les ciutats espanyoles) ha baixat, però no gràcies a la seva gestió de la mobilitat, sinó a la crisis econòmica galopant que estem patint, que ha fet baixar tots els indicadors de mobilitat (IMD, viatges de transport públic...).
Si durant la setmana de la mobilitat les dos úniques bones noticies que pot dir el regidor de circulació i transports són aquestes dos fal•làcies, imagineu-vos quina ha de ser la situació real de la mobilitat a València.
¿Qué vale un peatón? Ole Thorson
¿Qué vale un peatón? Ole Thorson
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada