dimarts, 6 de novembre del 2012

El per què de la independència


Estic llegint últimament que el que més preocupa a uns i altres és si una Catalunya independent estaria dins o fora de la UE. És de calaix que si s’independitza quedarà fora de la UE i no hi podrà entrar fins que Espanya deixi de vetar-ne l’accés. També n’hi ha que justifiquen la independència des d’un punt de vista econòmic. Què vol dir això? que si Espanya invertís més en territori català ja no es voldria la independència? 
Jo crec que la independència es vol per un motiu purament identitari. Tenim una llengua pròpia, una cultura i un tarannà diferent i per tant volem tenir el dret a créixer, encertar i equivocar-nos nosaltres solets. I m’és igual si m’he de quedar fora de la UE o acabo perdent diners. Això és secundari i dependrà de la societat catalana i dels meus governants solucionar-ho.
Per tant, jo no me’n refio de qui demana la independència per un motiu purament econòmic. És un motiu feble i mesquí.