dijous, 21 de juny del 2007

Tokio Blues, d’Haruki Murakami

Norveigian Wood és una cançó del Beatles, però també un llibre de l'escriptor japonés Haruki Murakami que no sé per quina raó, aquí s’ha traduït amb el títol de Tokio Blues. El protagonista és un jove de 20 anys, solitari, que viu marcat per la mort d’un amic. Aquesta mort l’afectarà profundament i li provocarà un estrany però fort lligam amb la núvia de l’amic mort i amb una altra noia que coneixerà a la universitat. Les relacions entre aquest triangle de personatges compon un llibre preciós on es reflexiona sobre l’amistat, la mort, el sexe, l’amor i la vida. Fa uns mesos vaig llegir la historia del pájaro que da cuerda al mundo, del mateix Murakami i em va fascinar el seu món. Tokio Blues supera, amb escreix, les expectatives que tenia al començar el llibre. De veritat, feia temps que no llegia un llibre tant impactant, que m'enganxés d’una manera tant forta i que, per tant, vulgui recomanar-vos amb tanta energia. Aneu a una llibreria i compreu-vos Tokio Blues, però vigileu, Haruki Murakami és perillós i enganxa.

1 comentari:

eloi ha dit...

Buff... tantes lectures per fer aquest estiu!! llibres i llibres que es van amuntegant i engrandint una llarga llista que no s'acaba mai!!!. Així i tot, gràcies per la recenssió Francesc!
Em va agrdar molt que vinguèssiu per l'Hospi l'altre ia. Llàstima que no vaig saber/poder estar per vosaltres com m'hauria agradat. Al cap e poc va arribar en Mutxi (llàstima qu no us trobèssiu!)
queda pendent el sopar de can culapi!