dilluns, 14 d’abril del 2008

La banda nos visita

Diumenge al vespre vam anar al cinema a veure una pel·lícula molt interessant i que us vull recomanar. Vam veure “La banda nos visita” de l’israelià Eran Kolirin. La peli narra la història d’una banda de músics de l’exèrcit Egipci que se’n va a Israel a tocar a un centre cultural àrab. Quan arriben a l’aeroport de Tel Aviv no els espera ningú i decideixen arribar al poble de l’actuació per si sols. I es perden. Van a parar a una ciutat israeliana desolada, enmig del desert, on es troben amb uns personatges que els acullen de la millor manera que poden. D’aquesta situació naixen històries tendres de personatges solitaris i tristos, però amb moltes ganes d’estimar. Al llarg de la pel·lícula es despullen uns personatges d’allò més humans. La condició humana no entén de fronteres i els sentiments són universals. L’amor, l’amistat, la solitud.....els éssers humans som més semblants dels que ens pensem. Els àrabs i els israelins també. I aixó queda molt ben reflexat a La banda nos visita. http://www.thebandsvisit.com

1 comentari:

Oriol Roda ha dit...

Aquest cop estic amb desacord amb tu. Vaig anar a veure aquesta pel.licula fa un mes i la vaig trobar terrible. Aburridíssima, absurda, mancada d'argument i sentit. He de dir que em vaig adormir i tot!
Encara recordo una escena on durant un o dos minuts tots els personatges estan en silènci sense fer rès. Vaig posar-me a riure per no plorar!
Sincerament, vaig sortir pensant que havia llençat els 10$ que em va costar la entrada!