dimarts, 9 de març del 2010

Una de Caixes

Ahir em van trucar de Caixa Catalunya per veure si podia passar-me per l’oficina i parlar amb la meva “agent”. Doncs bé, aquest matí mi he passat i es veu que volen fidelitzar-me (lligar-me de mans i peus diria jo). M’han explicat les bondats dels fons d’inversions disponibles i m’han preguntat si estic interessat en algun d’ells. Quan els he explicat que jo els diners que estalvio els tinc en un compte del Triodos Bank, han posat cara de “ja està aquí el tio rarito”.

Després de resumir-los la filosofia de Triodos Bank, m’han explicat que ells tenen un dipòsit solidari, on el 50% dels interessos que generen els meus estalvis, els donen a les ONG. Li he contestat que els interessos que generen els meus estalvis són meus i que ja decidiré jo solet que faig amb ells. Li he dit que els interessos que generen els meus diners i on s’inverteixen els diners en dipòsit són dos coses molt diferents i que a mi, més que els interessos em preocupa què es fa amb els meus diners. En aquest punt de la conversa, la cara de la meva “agent” era de “por favor, que se vaya de aquí este tipo raro”. I això he fet, li he donat les gràcies pels seu interès i he marxat la mar de content.

6 comentaris:

Oriol Roda ha dit...

Visca!! Primer round
Xesco : 1 Caixa: 0

el proxim cop ves a matar a veure si acabes amb un KO!

elisabet ha dit...

Caram, m'ha semblat molt interessant això del triodos bank! No el coneixia. Precisament volia posar una petita quantitat en un dipòsit i ara em penso que tinc claríssim el banc on ho faré.
Moltes gràcies!

Joan Vecord ha dit...

L'Arcadi Oliveres acaba de publicar un llibre: "ATUREM LA CRISI - Les perversions d'un sistema que és possible canviar", en les pàgines 30 i 31 del qual hi ha el següent capítol:

SÍ A LA BANCA ÈTICA: TRIADOS I FIARE

A nivell individual s'hauria de promoure la banca ètica. Tanmateix, és important, en primer lloc, distingir una banca ètica d'altres bancs i caixes que utilitzen la paraula "ètica" com a simple instrument de màrqueting. Quan va sorgir la banca ètica, algunes caixes i bancs van començar a promocionar fons solidaris. Es tractava simplement que la meitat dels diners de les comissions es destinessin a ONG. Això, però, no garanteix que els diners d'aquest client no vagin a parar a la indústria d'armament, per exemple.

Un altre producte d'aquests bancs i caixes convencionals són els fons ètics. En aquest cas, ja no és que la comissió de gestió es destini a accions de solidaritat, sinó que l'entitat financera garanteix al seu client que els seus diners no aniran ni a les armes, ni a les nuclears, ni a la indústria de contaminants. Ara bé, aquest banc o caixa continuarà tenint múltiples productes financers que sí que es destinaran a coses poc ètiques. I això no és tot: l'escola de negocis ESADE, que pertany a la Universitat Ramon Llull, va fer una anàlisi dels fons ètics dels dotze bancs que ofereixen aquesta opció. D'aquests, només n'hi havia un que actués de debò èticament. La resta feia trampes. Per exemple, enlloc [sic] de dir "no invertim en armes", deien: "no invertim en sistemes finals d'armes"; és a dir, que no inverteixen en carros de combat però sí en els seus components, des del telescopi fins a l'ordinador.

Els bancs ètics tenen uns paràmetres completament diferents als de la banca convencional. No admeten diners si no tenen clar que el seu origen és net. I si són ells els que han de prestar els diners posen unes condicions. Hi ha fins a 150 criteris negatius, algus dels quals potser són massa radicals, com el de no invertir en empreses de bodegues vinícoles o en empreses de perfumeria i drogueria, perquè es tortura animals. I hi ha els criteris positius com feina per desocupats, inversió en educació, repoblació forestal, horts biològics... A Barcelona, en aquests moments, hi ha dos bancs ètics: Triados i Fiare, i altres experiències similars com Oikocrèdit, Coop 57 i Acció Solidària contra l'Atur.

Anònim ha dit...

Com m'haguera agradat vore la seua cara! Lau.

Arnau Boix i Pla ha dit...

Home, no sé com serà la teua "agent", però si jo poguera triar el meu "agent" ho tindria claríssim: el Xesco!!!

Moltes gràcies per les dosis regulars de crítica i ètica!

Anònim ha dit...

Esteu tots que vos surtiu xics, quins escrits mes interesant...entre l'Arnau que sembla un escritor de categoria,el Segi que es fa passar per mort i tu que parles sense pels en la llengua amb la del banc!! quins crack estan fets els meus amics. Amb aquest grupet qui dubtaria a fer la revolucio amb vosaltres?

Jo no!!

El perdiguer.

PD: digau al xines aquest que faca el favor de escriure com deu mana collons!!jajajajajaja